Tevreden?

Net weer een mooi ontwerp afgerond en een opdrachtgever blij gemaakt. Zij gaan nog dit voorjaar genieten van hun prachtige uitzicht. Ik blij en de opdrachtgever blij…. Denk ik… Eigenlijk heb ik (bijna) altijd leuke opdrachtgevers. Het ontwerpproces gaat natuurlijk en we komen samen altijd tot een mooi resultaat. Vaak houden we nog lang contact met foto’s, koffie, eigen oogst en adviesjes heen en weer. Dus dan zijn ze wel tevreden.
Denk ik…

Op onderzoek uit
Van dénken dat de klanten blij met me zijn, wilde ik het toch graag zeker weten. En waar zijn ze dan meer of minder tevreden over? Durven ze wel rechtstreeks tegen me te zeggen wat ze echt vinden? Waar kan ik mezelf verbeteren? Deze winter heb ik het toch maar eens professioneler aangepakt. Onder alle opdrachtgevers van de laatste 5 jaar heb ik een klanttevredenheidsonderzoek laten houden.

En oh, wat werd ik warm van al die reacties! Ben zo blij dat m’n gevoel klopt.

Tevreden!
Alle opdrachtgevers, op één na, waren (zeer) tevreden. Ze zouden me ‘Zeker’ aanraden bij anderen. Dat is nog eens een groot compliment!
Vooral de vakkennis, creativiteit, communicatie en het uiteindelijke ontwerp werden (zeer) hoog gewaardeerd.

Een paar quotes: ‘Er werd goed geluisterd naar wat wij graag wilden.’ , ‘We waren erg tevreden over de verschillende fases van het ontwerp. Concept, aanpassingen en het definitieve ontwerp.’, ‘Tevreden over Alles’ , ‘Het persoonlijk contact was fijn.’

Beter
Kon er dan niks beter? Gelukkig wel (anders ga ik nog naast m’n tuinlaarzen lopen). Over de beplantingsplannen kan ik soms meer uitleggen en doorvragen. Planten gedragen zich niet altijd zoals op papier, helaas. Daar mag ik nog beter op inspelen.

Dank jullie wel
Voor al die fijne, aardige, kritische, bewuste, vragende opdrachtgevers…
Dank dat ik al zo lang met jullie op mag trekken.
Ik hoop nog vele jaren aan jullie zijde te mogen staan!

ervaring klanten zeer tevreden

Opdrachtgevers zijn (zeer) tevreden

Marrion, 17-02-2016